Munamäe-Võru maastikujooks

Eelmine nädal oli vääääga laisk ja ausalt öeldes ma ei saa isegi aru mis toimub, ma olin niiiii väsinud. Jooksma pidin ennast lausa sundima,nädala jooksul jõudsin jooksma vaid kahel korral. Ilma sõbrantsi utsitamiseta oleks need 2 jooksu ka ära jäänud 😛 Ei tea kust selline väsimus aga meelsamini oleks eelmisel nädalal lesinud voodis…..
Ometi alustasin vitamiinikuuriga, ööunne vajun reeglina 21:00 (mida väga vähesed enale lubada saavad)

Olenemata väsimusest tundsin ennast jooksurajal (kui ma sinna lõpuks jõudsin) väga hästi 🙂

Laupäevaseks jookuks ma mingeid ettevalmistusi ei teinud, hommikul ärkasin 7:00 kuigi oleksin võinud vabalt kella 9-ni magada.
Hommikupuder+kohustuslikud laupäevased pannkoogid ja siis hakkasin ootama millal starti minna 🙂
Enne tegin endale valmis spordijoogi, mida manustasin väikeste vahedega kuni stardini.

Kõigepealt läksime koos neidude K-dega finišipaika, sealt saime numbrid rinda ja sealt edasi viis buss meid stardipaika- Munamäele 🙂
Kohale jõudes lõi ärevus sisse küll kuigi ei oleks nagu põhjust olnud, tuli lihtsalt jooks ära joosta ja kõik. Õnneks ei olnud mul vaja kedagi jälitada ja ei olnud vaja karta, et keegi mind taga ajaks 🙂

Rajale võtsin kaasa ka ühe geelikokteili väikse pudeliga.
Start oli mäeotsast ja esimesed kilomeetrid olid alla mäge, alguses sai jälle nats üle pingutatud ja kuna plaan oli  teha üks mõnus jooks siis tõmbasin ennast kohe tagasi ja sain rütmi tagasi.

Start

Nii kui metsa sisse keerasime algas minu jooks, mulle meeldib kohutavalt see Munamäe distants. Eelmisel aastal sai juba selgeks, et see on Võrumaa pikamaajooksusarjast üks kõige mõnusamaid radasid.
Kuna läksin mõnusaenesetunde jooksu(Paide-Türi oli veel nii selgelt meeles) tegema siis ei olnud mul ka mingit ajalist eesmärki ja ei mäletanud ma ka oma eelmise aast aega….seega läksin ühte lemmik rada nautima.

Kohe on algamas tõsine metsarada

Pärast kolmandat tõusu sai mulle selgeks, et ma olin kõik need raskemad kohad rajalt ära unustanud või ei tahtnud neid meenutada 😀 Juba tundsin süümekaid K2 ees kellele olin rääkinud kui mõnus ja lihtne see rada on 😛 Ühesõnaga oli neid künkaid palju oli, lõppkokkuvõttes mulle ikkagi meeldib see rada jätkuvalt 🙂

Mida aeg edasi läks seda selgemaks sai, et olen vist tõesti lihtsalt seiklema tulnud sest kõik konkurendid olid ees ära läinud ja mitte kedagi ei olnud näha, isegi pikkadel sirgetel mitte 😛 Vahepeal mulle tundus isegi, et olen üsna viimaste seas sest väga suur rahvamass läks ikkagi enne mind minema 🙂 Kuigi ise ma tundsin küll, et täitsa hea tempo on sees (gepsu jätsin koju).

Ühel metsavahe teel astusin meeletust mülkast läbi ja sain oma tossud ikka korralikult sopaga kokku, pärast veel lehtedest ka läbi ja mul oleks jala küljes nagu suur mätas, väga halenaljakas oli 😛 Proovisin siis jooksu pealt mätast lahti raputada, raske oli aga nats paremaks läks küll.

U. poole distantsi peal võtsin lonksu geeli, vajadust ei tundnud aga mõtlesin, et kui juba kaasa sai võetud siis tuleb ka kasutada 🙂
Kõik tõusud võtsin joostes ja panin tähele, et alati suutsin isegi kellestki mööduda. Sellised pisemad künkad vist sobivad mulle, igaljuhul jõudsin rajal selle üle arutada ja ennast kiita 🙂

Väga kiireks läks 3 km enne lõppu, siis keerasime heinamaalt ära asfaldile ja nägin päris pikalt ette jooksjaid ja seal märkasin ka oma vanuseklassi konkurenti (sellel jooksul ei olnud enam vahet, kes ees või taga aga…)
Mulle üldse ei meeldi kedagi jälitada ega taga ajada, mõtlesin siis, et vaatan mis saab aga iga sammuga, iga meetriga tuli ta mulle lähemale ja lõpuks ei jäänud mul muud üle kui ikkagi mööda minna- 1km enne finišit see siis juhtus. Ja siis tuli see kõige hirmsam tõus aga isegi selle võtsin joostes- nii tubli 🙂 Ja siis oli juba lõpp käes, ees oli 500m märk. Siis ei hoidnud ma ennast enam tagasi, jaksu veel oli, lõpusprint oli vinge, panin veel ühest naisest mööda 🙂

Lõpusprint

Lõpuaeg 1:03:33, mis ei öelnud mulle esialgu midagi sest ma arvasin, et eelmisel aastal jooksin paremini aga täna vaadates eelmise aasta aegasid sain teada, et parandasin oma aega 5 min.

Naiste arvestuses olin 14 koht (eelmisel aastal 23 koht), üldkoht 100 ja oma vanuseklassis jäin antud jooksul neljanda kohaga ( kuidas selle kohta öeldaksegi- esimene kaotaja :P)

Pikamaajooksusarja N30 III koht

Kuuest jooksust kuus tehtud! Kogu sarja N30 arvestuses III koht. Tubli tulemus 🙂
Tundub, et ma ei veintanud korralikult pärast jooksu jalgu(ma ei tea kuidas ma küll unustasin) sest täna on jalad nats valusad ja olen neid usinasti jäägeeliga määrnud. Loodan, et valu koab kiirelt.

Ja nüüd eelseisvast Haanja 100-st. Ma olen valmis! Olenemata väsimusest….ma ei tea, loodan, et järgmine nädal on kõik ok. Enesetundel ei ole vigagi aga ikka kripeldab, et äkki on mingi haigus või miski……

Homsest alustan aktiivselt borjomi joomist viinamarjamahlaga ja rohkelt pastat.

Nimekirja tegin ka valmis:

Vahetusriided(alusriided, püksid, pluus, jakk,sokid, müts/buff, kindad)
Vahetusjalanõud
Võimlemismatt (venituste jaoks)
Kepikõnnikepid(võibolla kasutan mõnel ringil)
Pealamp(esimestel ringidel kasutan kindlasti)
Energiageelid

Minu käest on paar korda küsitud ka, et kuidas ma ettevalmistasin Haanja 100-ks ? Ma arvan, et minu kogu ettevalmistus on eelnevad 2 aastat 🙂

Ma ei kujuta ette, et oleksin kolm nädalat enne läinud veel 50km jooksule 😀
Ma ei lähe Haanja 100-le aega jooksma, lähen läbima, see on ainuke ja ainuke eesmärk.

Ja kui mingil p
õhjusel juhtub, et ma ei jookse kõike 100km läbi siis teadke, et selleks peab väga tõsine põhjus olema. Annan endast parima!