Jüri Jaansoni Kahe Silla Jooks

Äratus oli kell 6:30. Esimest korda tundsin enne võistlust törts vastumeelsust, ju see oli kõik tingitud sellest, et pidin lapsed üksi koju jätma ja ees ootas kooliks ettevalmistav õhtupoolik ja kuidagi ei tahtnud see hommik kodust lahkuda. Oleks tahtnud karjuda:”Kas ma tõesti pean?” nagu kooliajal ema väljavihastades 😛 Aga kellele mul karjuda oli, ise olin endale selle supi kokku keeranud…

Aga nüüd kodus tagasi olles, on tunne juba hea. Riided triigitud, õhtusöök valmis, lilled orgunnitud ja lapsed valmis esimeseks koolipäevaks 🙂

Ok, tähtsama juurde…Pärnusse jõudsime 2 tundi varem, korralik varu 😀 Tutvusime stardikohaga, käisime raja päris pikalt läbi, vaatasime telkides pakutava üle. Ahjaaa, ilm oli küll ideaalne, öösel oli kõvasti sadanud ja olin juba kõige hullemaks valmis.

Siis sain tuttavaks blogilugejaga, kes tundis mind ära ja tuli jutustama, lahe! Siis tuli välja, et tema mitte ei jookse vaid on korraldusmeeskonnas. Igati kiiduväärt tegu ja seekordne korraldus oli tõesti lausa super. Kohe kui stardipaika maandusime, sain aru, et siin on tegemist kõrgemast klassist korraldusega. Igaljuhul minu poolt suur kummardus korraldajatele, kes näevad mitmeid päevi suurt vaeva, et meie, jooksjad, saaaksime ühe tunnikese joosta 😀

Tegime korraliku soojenduse, kokku tuli vast 4km äragi, pärast seda oli kell 11:30 ja suundusime parklast stardipaika. Tahtsin veel WC-st läbi lipsata aga sellist järjekorda ei olnud ma veel varem ühelgi võistlusel näinud ja otsustasin, et suundun stardipaika, vast elab üle aga ei….läksin ikka tagasi 😛 oli küll pikk järjekord aga jõudsin siiski 7min. enne starti oma stardikoridori. Number oli 672.

Stardioridoris hakkasin oma kellaga sõdima, no ei tahtnud koostööd teha. Kui leidis gps-i ülesse siis ei leidnud pulssi ja kui leidis pulsi siis ei leidnud gps-i. Ei teagi millest siis seekord streikima hakkas 🙁
Ja juba kõlaski stardipauk, spordikellal jooksis ainult aeg….liikumine oli tõsiselt aeglane, kui seda sai üldse liikumiseks nimetada 😀 Tükk aega läks enne kui sai jooksusammu hakata tegema.

Otsustasin siis spontaanselt, et kasutan oma kellal ennekasutamata funktsiooni, iga kilomeetri posti juures panen aja kinni- Lap 1, Lap 2, jne.
Täitsa huvitav oli, nägin iga kilomeetri läbides kui kiiresti lõigu jooksin. Esimene kilomeeter oli 04:46/km, teine  04:37/km ja edasi vajus vähehaaval tempo kuni lõpuni aga eks see oli tingitud ka rajast.
Raja esimene pool oli asfald kuni 4,5 km ja siis tuli tagasipööre linna ja algas muld, killustik, pori, künkad, kännud, augud jne.

Rajal olid väga toredad viidad PortArturilt, mõtlesin küll, et jätan mõne meelde aga nüüd ei tule ühtegi meelde aga rajal küll muigasin 🙂

Kilomeetri ajad olid järgmised:
7-04:48/km
8-04:55/km
9-03:39/km

Õnneks blogilugeja Laura hoiatas meid raja profiili eest sest endal ei olnud küll taipu seda enne kodulehelt järgi vaadata 😛 4,5 km-l kui tuli tagasipööre linna siis tuli lausa trepist alla liduda ja ikka mitu korrust, kokku oli 61 trepiastet kui ma õigetsi mäletan 🙂

Eks need järgmised kilomeetrid üks siblimine ja sagimine oli sest rada oli üsna kitsas ja möödaminemise võimalust väga ei olnud.
Võtsin ühele tüdrukule sappa ja tundus täitsa mõnus tempo olevat, hiljem ma siiski lidusin eest ära aga abi oli temast küll ja isegi tänasin teda finišis.

Ootasin juba, et jõuaks sinnamaani kus rada juba tuttav, olime ju enne jooksnud 2km kaugusel stardikohast…lõpuks, lõpuks…edasi tundus kohe mõnusam joosta.

Viimane kilomeeter oli küll raske, hakkas lausa pistma aga üle ma selle elasin, viimane kilomeeter läks nagu ludinal 🙂 No kilomeetri ajaks tuli lausa 03:39/km 😛

Hea oli finišis olla ja aeg näitas 42:06. Tubli tüdruk!

Enne starti olin enda jaoks umbes sellise numbri välja mõelnudki sest PAF jooksu (10km) olin läbinud ajaga 47 min. Lahutasin sealt siis ühe kilomeetri ja 5 minutit maha ja saingi 42 min. 😀
Aga arvestades raja profiili siis …ma arvan, et sain väga tubli tulemusega hakkama.

Numbritest:
Naiste arvestuses 45 koht
Oma vanuseklassis 20 koht
Üldkoht 469 koht

Kuna kell ei teinud koostööd siis pulsist pole õrna aimugi 😉

Ja algamas on viimane nädal enne maratoni ….uhhhhh, rohkesti puhkust ja söömist 😛

Üks pisisasi veel, mitte päris pisi, ma ei oskagi nüüd seisukohta võtta. Arvasin, et minu valulikud jalad on tingitud lõigutrennidest aga üks sportlane arvas, et on luupõletik vms. …ei tea, võtan nädalat väga ettevaatlikult. Joosta valus ei ole aga kui jooksu alustan siis küll tunnen kerget valu u. 5-10min.

Ma siiski loodan, et valu on tingitud minu kiiretest sprintidest.

Eks ma hoian kursis…kui vaja siis magan terve järgmise nädala 😛